01-12-2018 - Quedada al Puigmal!!
01-12-2018 - Puigmal per Núria
29-11-2018

Dijous 29 novembre 2018

Vallter – Portella de Mentet – Torrent de Coma Ermada – Rocs Blancs – Ribera dels Forquets – Collets Verts – Portella de Mentet – Vallter.

Arribem a Vallter i ja veiem que el vent ha fet de les seves, tot esta bastant ventat i les carenes es veuen pelades, res de estranyar “és Vallter” i estem al novembre.
Tot i veure com esta la situació, avui volíem anar a conèixer una zona nova per a nosaltres per veure futures possibilitats, La zona de Rocs Blancs i Collets verds.
Sortim del pàrquing superior de Vallter (cota 2.155) i enfilem pel centre del torrent que puja cap a la Portella de Mentet, els últims metres arribant a la Portella ens traiem esquís per falta de neu.
Pugem una mica més cap a l’est de la Portella de Mentet fins que ja podem treure pells i anem a buscar ja en baixada el llit del torrent que baixa de la Portella de Morenç al Torrent de Coma Ermada, on s’ajunten els torrents tornem a posar pells i pel mig del bosc amb força neu pugem cap a Rocs Blancs, tot i estar ventada la part alta, arribem amb esquis al cim.
Traiem pells i fem un descens cap a la Ribera de Forquets on trobem tot tipus de neu, primer dura, després crosta i fins i tot gaudim d’uns 100 metres de neu pols, tot i ser novembre no ens mengem cap tauró.
Per creuar la Ribera de Forquest ens hem de buscar la vida per saltar el riu que baixa amb bastant aigua, tornem a posar pells (tercer canvi) i pugem per un bosc bastant carregat de neu (ja sabem on anat a parar la neu amb la ventada) i pugem fins a Collets verds.
A collets Verds l’idea era baixar cap a la Cabana de l’Alemany, però trobem la neu molt molt dura, no ens ve de gust posar grampons i optem per continua amb esquís per la carena que ens porta de Collets Verts fins a Portella de Mentet.
L'últim tros de baixada de la Portella cap a Vallter ho fem a peu, massa taurons a vista.
No hem fet una gran esquiada, però hem conegut una zona nova amb moltes possibilitat per quant arribin noves nevades.
Bones traces.

Powered by Wikiloc

itinerari seguit

Distancies i desnivells

Pujant cap a la Portella de Mentet

De la Portella anem a buscar el llit del torrent que baixa de la Portella de Morenç al Torrent de Coma Ermada